dijous, de febrer 22, 2018

San Miquel del Fai

LA RUTA EN WIKILOC

Dos autocars de la Teisa ens porten fins a Aiguafreda , lloc de sortida del dia d´avui , sols baixar de l'autocar ens posem a caminar els 84 caminadors del dia d´avui , passem per davant l´ajuntament d´aquesta vila i podem veure la solari tat amb els presos polítics , un dels primers llocs per esmentar és el pont de l´Abella , Construït el 1754, és una gran obra d'enginyeria civil de l'època ,va permetre el pas del riu Congost i el desenvolupament dels veïnats de l'Abella i d'Aiguafreda. seguidament trobem el forn de calç de l´Oller , En total són quatre forns de calç ,es veu que només van estar actius uns pocs anys al voltant de l'any 1900 , Els propietaris eren la família Senties, també propietaris del veí mas Oller; un petit oratori amb una placa commemorativa als baixos dóna recordança d'uns paorosos fets ocorreguts aquí durant la guerra civil espanyola

Passem per l´església de Sant Pere de Valldeneu , data del segle XII,.Es conserven algunes tombes antigues prop de l'entrada del temple, com a testimoni de què fou sens dubte l'antic fossar , des de aques lloc ja podem veure els cingles de Bertí , vont tocarà pujar continuant el nostre camí

Després d´una bona pujada arribem sobre els cingles de Bertí , aquí fem la parada del nostra esmorzar amb molt bones vistes .
Els cingles de Bertí , són un conjunt de cingleres i relleus que formen part de la Serralada Prelitoral i que separen l'altiplà del Moianès de la depressió del Vallès. Reben el nom de la parròquia de Sant Pere de Bertí ubicada a la part central del seu recorregut

Alguns de la colla deixem el camí per anar fins a un mirador privilegiat d´aquesta cinglera , el Ramon i jo no vàrem deixar passar aquesta oportunitat i vàrem gaudir d´aquest petit cim

Ens trobem amb primer lloc amb el Clascar,antiga casa forta o castell, amb documentació des de l'any 1298 també conegut com el castell de Bertí, és una edificació en estat ruïnós , es una masia que va ser restaurada i ampliada amb una gran torre rodona a inicis del segle XX . Hi ha alguns elements gòtics (finestres, impostes d'arc, etc.) i d'altres que imiten la tipologia romànica i la gòtica, així com elements arabitzants . Cap a començament del segle XX, quan era propietat dels Almirall, es va pretendre transformar el casal en un fantasiós castell, dominat per la seva torre de planta circular, però l'obra va quedar inacabada

Sant Pere de Bertí és una església romànica del municipi de Sant Quirze Safaja , està situada a l'antiga parròquia rural de Bertí, damunt i al nord dels Cingles de Bertí, el lloc apareix documentat en les fronteres més antigues de la diòcesi de Vic, l'any 978, recentment s'han afegit nous elements a la façana de la rectoria, com un rellotge de sol.

Avui a estat una llarga caminada el estat 21 km de totes maneres els paratges que passa el nostre camí ens fan una caminada molt bonique

Per arribem a Sant Miquel de Fai

Per arribem a Sant Miquel de Fai , és un monestir erigit sobre un cingle en el segle XV a partir d'una església anterior. Representa un bell exemple del gòtic a Catalunya ,El lloc està documentat des del 887, quan se l'esmenta en un escrit que fa referència a l'ermita romànica de Sant Martí , en aquest entorn natural es pot gaudir també de paratges inoblidables, com les belles coves de Sant Miquel i les Tosques, o descobrir els espectaculars salts d'aigua del Tenes i del Rossinyol, que s'obren camí entre la vegetació per saltar de forma espectacular, quan duen prou aigua, la cinglera al mig de la qual es troba el monestir, malauradament no a estat possible visitar el recinte doncs està en fase de reformes

Anem una mique justos de temps i a l'estar tot tancat rapidament comencem a baixar per al camí que porta al poble de riells del Fai abon tenim reservat el dinar de fi de més , cal dir que alguns de la colla baixen amb autocar avui la caminada a estat llarga i aquest dos km que resta'n es fan llargs això si tenim algunes vistes del Fai que no posem deixar de tirar-hi les darreres fotos

L´últim dijous de cada mes com de costum fem un bon dinar de germanor , aquesta vegada o fem a Can Oliveras de Riells del Fai , passada aquesta llarga caminada ara toca gaudir d´una bona companyia i d´un bon dinar com així a estat

Els primers arbres florits de la primavera acomiada l´excursió d´avui