dijous, de febrer 01, 2018

Rocacorba i Golany

LA RUTA EN WIKILOC

L´Inici de la caminada d´avui és en la carretera de Rocacorba en el pla de can Nicolau , aquí i trobem la petita ermita de Sant Nicolau , comencem a caminar de pujada per al camí que puja a Rocacorba , trobem al poc de sortir la font de Sant Nicolau Tota rodejada de fagedes i castanyers , el camí al principi de forta pujada , cal dir que com de costum en els últims dies fa un dia molt dolent emboirat i sense poder gaudir de vistes a Banyoles

Passem per al Pla de Martís baixem una estona per enfilar una forta pujada aquí en cada corba de 180º ens trobem amb el números que resta'n fins arribar dalt la primera corba es la 15 dons fins el cero ens queda una bona pujada , poc avanç de l´arribada tenim les vistes de las parets de l´església edificada totalment sobre una gran roca amb forma de Baixell

El Santuari de Mare de Déu de Rocacorba, o Castell de Rocacorba, està situat dalt del massís de Rocacorba, a Canet d'Adri (Gironès), a uns 929 metres d'altitud, just al costat del Puigsou, (992 m) actualment ocupat per repetidors de televisió que s'albiren des de moltes comarques del voltant. És una obra declarada bé cultural d'interès nacional En aquest racó de món és on s'hi erigeix solemne, just al cim d'una roca amb forma de proa de vaixell, i on en dies clars permet veure des del Cap de Creus, el Montgrí, les Illes Medes, les Gavarres, el Montseny o el Puigmal
.Els orígens del castell i de la parròquia de Rocacorba es confonen. Segurament fou un dels primers edificats en les comarques gironines data documentaldel lloc és la del 1065

La Muntanya de Rocacorba és una serra situada al municipi de Canet d'Adri a la comarca del Gironès, amb una elevació màxima de 991 metres , trobem sobre la cinglera aquesta església , anteriorment era un castell sobre la penya surt aquest Pedregal amb forma com deien de vaixell

Baixem per al camí dels mercaders per arribar al Plá de Martís continuem per arribar al proper cim es el , Comaestremera o Puig Sescarques te 878 m un cim una mica... peculiar.
No té cap tipus de vista. Estem rodejades D´aulines per tots cantons, només hi trobem una gran pedra per a descansar i fer unes fotos de la colla del Ripollès , un cartell del nom en un arbre i poc mes

Seguin las senyals ens acostem a Golany , entre rètol i rètol ens trobem amb la pedra dels tres Senyors , aquesta roca o fita data de l´any 1880

La tornada a estat per una fageda molt abundant i altre cop el bosc d´aulines , el d'arres dos km els fem amb una pluja consta'n , aquesta excursió em tingut de tot menys sol , fred , boira , pluja i fanc , de totes maneres i com cada dijous una bona caminada amb bona companyia

Els bufets esmorzant acomiada'n la sortida del dia d´avui