dijous, de juny 07, 2018

Puig Estela - Escalers

LA RURA EN WIKILOC

Un fort desnivell ens espera, però també unes boniques vistes ... Encara avui hi ha prou boira. D'altra banda, aquesta boira li confereix al paisatge un toc de misteri i fins i tot de bellesa, l'ascens s'endureix quan arribem als peus dels alts cingles de la Cinglera de Maus, que haurem de superar

Busquem un sender,  els Escalers, que ens ajuda a superar un bon tram d'aquests cingles. Com el seu mateix nom indica, aquest sender de gran bellesa és semblant a una escala de graons de pedra, que s'enfila paret amunt, en alguns trams bastant aeri, però fantàstic

Ens trobem en alguns trams bastant aeris, però fantàstic, acabat aquest dur tram, seguim per un´ altra zona de pastura, també en fort pendent ascendent, i després veurem la barraca d'en Camps sobre els nostres caps. en aquest lloc trobem una pleta amb una barraca, en què destaquen la seva excepcional situació, un ampli domini sobre Ogassa, Puigsacalm i Milany, Sant Amanç, Taga

Per passats una hora i quaranta cinc minuts arribem al nostre destí el cim del Puig Estela , lloc esplèndid per gaudir d´unes vistes fantàstiques per un cantí Sant Joan Ripoll , Serra de Milany Ripoll etc , per cer com es pot veure en les fotos ploguen fortíssim , per la part del darrera coll del Pal , Pardines i tota la serralada del Puigmal

Record d´aquest cim de 2013 m que pertany a la Serra Cavallera, separada de la Serra de Conivella per la Portella

LA tornada la fem per tota la carena passem per Coma d´Olla , aquí la boira no ens deixa veure massa endavant i també comença a ploure , poc abans de la portella , la baixada estarà força complicada per les patinades

Rodejats de boira i núvols una finestra de sol sobre San joan

La baixada a estat durilla una vegada arribem als avoradors de les vacas la pluja a caigut fortíssima fins arribar als cotxes , a estat una excursió amb dues parts , la pujada sense aigua la baixade entre boira i ploure a resultat dura i llarga

Des de el cim del Puig Estela  amb la nostre estelada acomiadem l´excursió d´avui