dijous, d’octubre 11, 2018

Pic del Infern

LA RUTA EN WIKILOC

Sortim de Vallter com de costum a primera hora del matí , a l´arribar a l´antic refugi podem gaudir d´una magnifique sortida de sol , unes fotos molt maques d´aquest moment , davant nostre ja tenim a solejat el Bastiments , com sempre magestuos

Passem l´antic refugi i ja veiem la primera pujada importa'n del dia davant nostre tenim el coll de la Marrana és un coll situat a 2.530 m que separa les valls del Ter i del Freser . També separa el Pic del Bastiments del Gra de Fajol , per una ziga zaga arribem amb poque estona dal el cim , aquí ens adonem del fred que passarem avui , doncs aquí es un dels llocs avont el vent bufe sempre molt fort , també podem veure la petita nevada que a caigut en els cims

Deixem el coll de la Marrana i enfilem el camí quens portarà fins a la cabana del Tirapits , passem primerament per als aiguamolls podrits i fem una petita pujada per de nou remontar el camí que fins a arribar a la cabana sempre s´ha fet llarg , aquí ja comencem a trobar una mique de neu a l´arribada de la cabana està totalment nevat encara que sigui amb molt poque quantitat tota està completament glaçada

La popular barraca de Tirapits , situada una mica a l'oest del Coll de Tirapits i més per sota a 2.700 m d'altitud, té una bona panoràmica vers l'alta conca del Freser i els cims del voltant com ara el famós Pic de l'Infern , En aquestes altituds i en un lloc tan exposat, la barraca suporta el pas del temps com pot. feta de pedra i de planta rodona sense finestra, el seu estat en general és precari però sòlid. Pot oferir un petit aixopluc d'emergència , a darrera seu, els bombers de la Generalitat de Catalunya han posat una emissora d'emergència per avisar d'algun incident a la muntanya

Des de la cabana de Tirapits, és ben visible el nostre objectiu: el Pic de l'Infern. Només ens resta seguir el camí que en direcció N, puja cap al Portell, carenejar un tram , aquí tenim un pas una mica aeri malauradament la poca neu està totalment glaçada i la colla que soms decidim per seguretat tirar enrere per no perdre mal crec a estat una molt bona idea

Cim del Portell amb els llacs de carrança al fons

Retornem per al mateix camí fins a arribar de nou al coll de la Marrana , aquí dividim el grup , alguns tornen per la baixada del matí , uns altres anem per al coll de la Geganta , el camí el trobem al peu de la ziga zaga del Bastiments , passa per una llarga tartera fins aquest cim , aquí tenim bones vistes del Bacivers i el seu llac com aixís també de tot Vallter , la baixade la fem per el pas de las Marmotes

He de dir que a estat una bona caminada gràcies a portar abrigall (guants, gorro i una bona jaqueta