divendres, de setembre 28, 2018

El Canigó

LA RUTA EN WIKILOC

Aquesta sortida al Canigó portàvem molt de temps parlant en , al final ens em decidit prop de dues hores de cotxe ens porte fins a Vilafranca de Conflent en aquest poble hem d'agafar un tot terreny quen pujarà fins al refugi de Cortalets això és una hora i mitge de carretera molt dolenta

Un cop  al refugi,  enfilem direcció al cim del Canigó, només de mirar endavant ja veiem el nostre destí que s’alça davant nostre ,agafem el camí que està molt ben senyalitzat i anem seguint el sender ,  per cert avui soms La Trini el Silvestre el Joan i Xavier

Seguim endavant i arribem al Collet del Pic de Barbet (2700m) amb una gran fita de pedres. Ara el caminet inicia un descens d'uns 120metres de desnivell desviant-nos del nostre objectiu per tal de fer un flanqueig direcció a la Portella de Valmanya (2590m) que és un coll important ja que és un punt d'intersecció de varis itineraris i recorreguts.
Seguim el corriol que ara és força més pedregós direcció a la  base de la Xemeneia

Xino-xano arribem a la base de la xemeneia ,  Som'hi! Cap a munt! (De prop ens vigila el Gendarme famós de la xemeneia).El primer tram d'aquesta és molt ampli i fàci , a mida que anem avançant es va estrenyent el pas

A la nostra dreta queda una petita creu i nosaltres hem de girar lleugerament a l'esquerra per fer el tram final de la xemeneia es el tram més vertical ,vinga, Trini! Que això ja està fet!. ànims

i finalment arribem al Cim!

Toca recuperar forçes. Així que ens assentem i mengem alguna coseta. Al cim també hi ha una taula d'orientació , ara sols toque començar el descens.Ara ho fem pel costat oposat a la xemeneia per tal de fer la volta circular i agafant el camí clàssic d'ascensió al cim des de Cortaletsv , seguim sempre les marques grogues. El camí és molt pedregós en tot el seu tram superior però en tot moment tenim un corriol molt ben fresat que va fent ziga-zagues

Anem descendint direcció la Portella lloc amb molt bona vista del cim del Canigó

passat al pic Joffre el camí canvia de direcció girant a dreta i passant per la Font de la Perdiu que la reconeixerem perquè està com en un tancat de pals. A partir d'aquí comencem a trobar altre cop més vegetació i tot molt ver , seguim descendint pel confortable caminet fins arribar al Pla de l'Estanyol amb un petit llac que rodegem per la seva esquerra . I així arribem novament al refugi de Cortalets havent fet una bonica ruta circular.

I ara si, que podem dir……… REPTE ACONSEGUIT!!!!!