dijous, de maig 03, 2018

Salts Riera de las Gorgues

LA RUTA EN WIKILOC

Visitem aquesta vegada la comarque d´Osona , molt prop del petit poble de Sant Martí de Sescors es avon prenem la sortida de la caminada d´avui , ens dirigim primerament per un petit corriol a la nostre primera visita es en un ramal del pantà de Sau i és un bonic salta'n d´aigua és coneixem per el Sal Gros de la Gorga , per continuar a trobar l´altre següent salt es el salt i gorg den Cardona

Seguim caminant per aquest corriol que sempre ens porta en alguna basa i algun salt d´aigua crec que tots ells val la pena fer-hi una aturada per fer unes fotos i veure que maca es la natura i avui que baixa força aigua encara més , estem aquí en el salt d´en Nara

Durant el camí tenim una bona vista de San Pera de Casserres en el mig del Pantà de Sau

Aquesta riera de les Gorgues és molt bonica, neix als peus de Cabrera i Aiats , tota ella està plena de llocs interessants , arribem sens dubte en un dels millors , molts de la colla continuen fen camí nosaltres decidim encertadament visitar des de sota el salt de la Barra de Ferro,  si des de sobre deu ser espectacular des de sota es una meravella , aquest salt te una alçada de 70 metres , es espectacular malgrat no baixar massa aigua.les parets de la cinglera, els colors de la pedra, la molsa que es forma sota el salt, el fan especial

Una mica més avall del salt, a la riba dreta, vàrem agafar un camí amb molt fort pendent i amb una part que superes gràcies a unes cadenes. Ens va portar just sobre el salt, des d'on, estirats a terra, el vàrem poder contemplar de dalt a baix.es el lloc quen diuen el mirador de la barra de  ferro

Realment avui gaudim d'uns paratges per recordar , aquests indrets d´osona tenen racons molt curiosos , aquí ens trobem un d´ells  el Pont del Molí d'en Bertrana, es tracta d'un pont de dos arcs per on passava el camí cap a Sant Bartomeu Sesgorgues i abastia a nombrosos molins fariners dels quals veurem les seves restes més endavant , l'any 1940 a causa d'una riada en caigué la meitat i es canvia el curs fluvial, per axó el pont ara de poc serveix, ja que el riu passa per l'altra banda i haurem de travessar-lo per unes "passeres".
Continuet fins que trobem un altre indicador, ací hem de trencar pel corriol de la dreta que seguidament es divideix en dos, ara primer prenem un altre cop pel de la dreta que ens portarà a l'edificació del Molí de l'Eixerit on hi ha com una balconada feta amb troncs d'arbre que fa de mirador del salt que es troba al costat mateix, un pic a baix veiem les runes del vell molí, una estança al fons i algunes moles esbargides pel terra, tot axó és el que queda dels antics molins farinaires de la zona

Deixem el camí i per un corriol fins trobant-nos davant del Salt del Tornall, una de les moltes meravelles que amaga aquesta Riera de les Gorgues, estem una estona disfruta'n d´aquest gorg i anem direcció a San Bertomeu de Sesgorgues , El conjunt que formen l'església de Sant Bartomeu de Sesgorgues i cementiri ,Les primeres notícies de la parròquia daten del segle XI

Arribem al mirador de Sant Pere de Casserres davant nostre podem admirar el sal de la creu de ferro i tot el seu entorn es un mirador sens dubte privilegiat , aquí també i trobem la masia amb algunes coses peculiars aquest rellotge de sol que dóna l´hora molt correcta i a mes detalls ornamentals de flora interessants

Ens queda poc per acabar aquesta molt bonique caminada , abans em de passar dos llocs el primer un a mique complicat petita grimpada per al Pas de l´ Esquei , unes cordes ens ajuda'n a baixar-lo , sense cap problema els Bufets tots avall , ara queda trevesar la riera aqui tots a mullarnos els peus dons baixa amb força aigua , fet això ja tenim el punt d´arribada a la vista