dijous, d’octubre 04, 2018

El Pedraforca

LA RUTA EN WIKILOC

El Pedraforca és una emblemàtica muntanya de Catalunya . Té una forma molt peculiar, formada per dues carenes paral·leles (els pollegons) unides per un coll (l'Enforcadura). El Pollegó Superior té una altitud de 2.506,4 metres (amb un cim secundari, el Calderer de 2.496,7 metres) i el Pollegó Inferior de 2444,8 m. fa de gran bellesa

De nou els bufets pujarem en un dels cims mítics de Catalunya , El Pedraforca , ens trobem a primera hora del matí a l'aparcament del refugi Lluis estases , primer arribem la colla del ripollés i comencem a caminar més endavant ens retrobarem tots , el camí s´ha  de prendre amb calma perquè el desnivell és important i l’ascensió es fa bastant dura. El sender va fent zig-zag per intentar suavitzar una mica la dura pujada. Tot i això, l’esforç és alt.

Una forta pujada ens porta fins a Coll de Verdet ,aquest és un lloc ideal per descansar i agafar forces per la grimpada final aquí es  troben els camins del refugi el que puja de Gósol i un altre que segueix la carena , a partir d´aquest lloc començà la verdadera pujada , davant nostre el rocam del caragol el voregem i a grimpar

Continuem pujant cap a les parets que tenim davant. És la part més divertida de tota l’ascensió, encara que també la més perillosa, ja que presenta algun pas delicat. Hi ha marques de pintura que ens van guiant al llarg del canal de roca i per tant, hem d’intentar no perdre-les en cap moment, ja que ens indiquen el millor lloc per on passar. Cal ajudar-se de les dues mans i prestar atenció per no tirar pedres a baix

Quasi 3 hores des de la sortida. Soms al cim del Calderer de 2.496,7

Gaudim d´aquestes vistes tant magnifiques que tenim el dia d´avui , fem les fotos de la colla dels bufets avui no masses nombrosa , ja ens preparem per començar la baixada primerament per u gran pedregam i a l´arribada a l´enforcadura tot ens canviarà

Per anar cap a l’enforcadura, seguim una canal des del cim que ens conduirà directament al punt més alt de l’Enforcadura

Aquesta tartera té una longitud d' 1,5 quilòmetres i un desnivell de 600 metres ,El camí es fa amb seguin travessers de fusta quens guia'n durant tota la baixada , realment la baixada era mes interessant per la famosa tartera , ara a l'estar guiada per aquestes travesses plenes de grava que la fan molt perillosa ,el company Silvestre o sap jajajaj

Acabem la volta al Pedraforca sense cap mena de problema a estat una caminada fantàstiques i com sempre amb gran companyia , ara sols queda un bon dinar al restaurant "Hostal del Pedraforca" amb unes vistes amb aquesta muntanya que són immillorables

Un arròs de bolets a posat punt final aquesta gran sortida

PetardoPetardo

Aquí tenim dos Bufets autèntics , el Bufet Juanola avui complia anys i el company Francesc Rubio era el seu sant , per als dos moltes felicitats de part de tots

Acomiada l´excursió d´avui tota la colla dels bufets tal com em començat aquesta plana